HVG Szemináriumok & Konferenciák

A tudásátadás intenzív formáját jelentik szemináriumaink és konferenciáink, amelyek a gazdaság és menedzsment témájú köteteinkre, tematikus weboldalainkra, illetve a hozzájuk kapcsolódó szakmai kiadványainkra épülnek. Célunk, hogy ezek túlmutassanak a hagyományos gazdasági megközelítéseken, új ötleteket, kitörési pontokat és megoldási javaslatokat nyújtsanak minden részvevő számára.

HVG Szemináriumok & Konferenciák
5 growth hacking-tipp B2B vállalatoknak
 

5 growth hacking-tipp B2B vállalatoknak

"Szép gondolat ez a growth hacking, de ez is csak B2C-ben működik, ugye?" – Merül fel a kérdés a B2B-marketingesekben, ha erről a módszerről hallanak. Pedig mi sem áll távolabb a valóságtól! A growth hacking ugyanis nem egy taktika, hanem egyfajta hozzáállás. Mint ilyen, sem B2C, sem B2B – sokkal inkább H2H (human to human). Dr. Kádas Péter írása.

HVG Konferencia HVG Konferencia


Screenagerek - mit érdemes tudni a hamarosan munkaerő-piacra lépő Z generációról?
 

Screenagerek - mit érdemes tudni a hamarosan munkaerő-piacra lépő Z generációról?

A különböző generációk eltérő magatartását nap mint nap tapasztaljuk, a generációk közötti hasonlóságok és különbségek megértésre pedig egyre nagyobb hangsúly kerül a hétköznapokban is. Az úgynevezett „médiagenerációk” közül jelenleg a Z generációra irányul a legnagyobb figyelem, melynek tagjai néhány éven belül átírhatják többek között a munkakeresés vagy a munkavégzés játékszabályait is – dr. Guld Ádám írása.

HVG Konferencia HVG Konferencia

Facebook marketing - 6 tipp, amivel növelheti hatékonyságát
 

Facebook marketing - 6 tipp, amivel növelheti hatékonyságát

A Facebook marketing a legelterjedtebb marketing eszköz itthon a Google Adwords mellett, melyet mind az egyszemélyes vállalkozások, mind pedig a multik kellő buzgósággal alkalmaznak. Ugyanakkor, számos esetben sok olyan apró hibát vétenek, melyeknek hatása összeadódik és jelentősen tudják rontani a Facebook hirdetés hatékonyságát – Farkas Zsolt írása.

HVG Konferencia HVG Konferencia

Élettapasztalataink inspiráló ereje – A sikeres munkahelyi prezentáció titka
 

Élettapasztalataink inspiráló ereje – A sikeres munkahelyi prezentáció titka

Bárki, akinek van egy megosztásra érdemes gondolata, képes hatásos előadást tartani. Mert egy előadó esetében egyetlen dolog számít igazán – és ez nem a magabiztosság, a színpadi jelenlét vagy az ékesszólás, hanem az, hogy legyen érdemi mondanivalója. Részlet Chris Anderson Így készülnek a TED-előadások című könyvéből.

HVG Konferencia HVG Konferencia

A kiégés nem munkaundor – Mit tehet a vezető, és mit a munkavállaló a burn out elkerülése érdekében?
 

A kiégés nem munkaundor – Mit tehet a vezető, és mit a munkavállaló a burn out elkerülése érdekében?

Sok időt, pénzt és energiát fektetünk az ideális otthonunk megtalálásába, a lakásunk, a házunk karbantartására, hiszen fontos számunkra, hogy az egész napos távollét után jól érezzük magunkat. De mennyit törődünk azzal a hellyel, ahol a napunk nagy részét töltjük? Ha a munkahelyünkön már hétfőn reggel a pénteket várjuk, egyszerűen csak több pihenésre van szükségünk, vagy ennyi már nem lesz elég, mert a kiégés tüneteit mutatjuk? – Geszvein Erika szakpszichológus írása.

HVG Konferencia HVG Konferencia

6 tipp a munkahelyi stressz leküzdéséhez
 

6 tipp a munkahelyi stressz leküzdéséhez

Egy átlagos munkanapon több mint két óránk telik „üresjáratként” – 60 percenként ugyanis nagyjából hétszer szakítjuk meg azt, amin éppen dolgozunk, különböző külső tényezők miatt. A folyamatos figyelemelterelődés és az esetleges, szervezeten belüli átrendeződések állandó stresszforrást jelentenek, amelyek kihatással vannak magánéletünkre is: ingerültek vagyunk, rosszul alszunk, vagy éppen nincsen étvágyunk. A jó hír az, hogy néhány egyszerű gyakorlattal megkönnyíthetjük mindennapjainkat. Az alábbi összeállításban dr. Sharon Melnick stresszkutató módszerei közül mutatunk be hatot.

HVG Konferencia HVG Konferencia

„Boldogabbak vagyunk munka közben, mint a szabadidőnkben” - Hogyan ne vigyük haza a munkahelyi stresszt?
 

„Boldogabbak vagyunk munka közben, mint a szabadidőnkben” - Hogyan ne vigyük haza a munkahelyi stresszt?

Mi a közös egy vállalkozás vezetőjében, egy multinacionális környezetben dolgozó alkalmazottban, egy kimerült kisgyermekes édesanyában és egy éjszakai ügyeletet vállaló orvosban? Nem csak az, hogy mind sokat dolgoznak, és az életük néha pusztán a napok egymásutánjának túlélése, de az is, hogy mind egyensúlyoznak a munkán kívüli szerepeik között, mert amellett, hogy dolgoznak anyák, apák, barátok, feleségek vagy férjek is az ezekkel járó feladatokkal együtt. Ha munka közben legszívesebben otthon lennénk, amikor pedig hazaértünk, az agyunk még a munkahelyi dolgokon jár, valójában sehol sem tudjuk a jelenlét boldogságát megélni – Geszvein Erika tanácsadó szakpszichológus írása.

HVG Konferencia HVG Konferencia

Tudattágítás, addikció nélkül – Hogyan segíthet a mindfulness függőségünk leküzdésében?
 

Tudattágítás, addikció nélkül – Hogyan segíthet a mindfulness függőségünk leküzdésében?

„Az addikció legtöbbször öngyógyítás vagy inkább menekülés. Legyen szó bármilyen függőségről, minden esetben igaz, hogy a megküzdési repertoár egy kényszeressé váló viselkedés ismétlődő mintázatává silányul. Mi hát a megoldás? Hogyan érhetünk el tudatmódosulást, tudattágítást addiktívvá váló életstílus nélkül? Az egyik lehetséges út a mindfulness-meditáció” – Dr. Kapitány-Fövény Máté írása.

HVG Konferencia HVG Konferencia

Mit adhat az értékesítő a vásárlók korában?
 

Mit adhat az értékesítő a vásárlók korában?

Az internet robbanásszerűen hódította meg a világot és hozta magával az egyre demokratikusabb és gyorsabb információelérést is. A vevő passzív befogadóból, aktív résztvevője lett a kereskedelmi folyamatoknak: keres, kérdez, tájékozódik, elképzel, megtervez, és persze vásárol. A termelés, elosztás és információ kora után eljött a vásárlók kora, ahol értékesítőnek a legfőbb konkurenciát maga a potenciális ügyfél jelenti. De vajon ez azt is jelenti, hogy nincs többé szükség az értékesítőkre? Aligha. Sőt! - Koncz Csaba írása.

HVG Konferencia HVG Konferencia

7 tipp a sikeres lead-aktiváláshoz
 

7 tipp a sikeres lead-aktiváláshoz

Friss statisztikák szerint, egy amerikai irodai dolgozó átlagban 121 emailt kap naponta és az átlagos kinyitási arány 34%. Ebben az áradatban könnyen elveszhet a mi értékesítési vagy kapcsolat felvétel céljából írott emailünk. Miként érhetjük el azt, hogy megkereséseink mégis célba érjenek?– Horváth Gábor írása.

HVG Konferencia HVG Konferencia

Véleményvezérek a tartalommarketingben – Hogyan befolyásolják vásárlási szokásainkat a közösségi média sztárjai?
 

Véleményvezérek a tartalommarketingben – Hogyan befolyásolják vásárlási szokásainkat a közösségi média sztárjai?

Az emberek viselkedésére, öltözködésére és fogyasztási szokásaira mindig is hatással voltak a sztárok. A 20. század második felében színházi előadásokból, filmekből, sorozatokból és zenei videoklipekből kerültek ki a hírességek, így példaképeink rendszerint színészek és zenészek voltak. Az elmúlt másfél évtized azonban gyökeres változást hozott – Farkas Dániel, a StarNetwork divízióvezetőjének írása.

HVG Konferencia HVG Konferencia

Hatékony értékesítés a digitális korban - Hogyan működik a social selling?
 

Hatékony értékesítés a digitális korban - Hogyan működik a social selling?

Az világháló megjelenésével egy új közösség tagjai lettünk - az internetet használók közösségéé. Ebbe a közösségbe született aztán bele a Google, amivel új fogalmakat alkottunk az információ keresésére. Ennek megfelelően pedig vásárlási szokásaink is gyökeresen eltérnek a '90-es évek rutinjától. Ma már minden vásárlás első lépcsője az internet. Éppen emiatt mondta Koka Sexton amerikai véleményvezér hogy "a láthatóság = a lehetőség". – Bodnár Ákos, a Socialselling.hu alapítójának írása.

HVG Konferencia HVG Konferencia

UX tippek a jobb tartalom-stratégiáért
 

UX tippek a jobb tartalom-stratégiáért

Lényegében egyik felhasználó sem a lenyűgöző designért vagy funkciókért jön a weboldalunkra. Talán ezek a tényezők felkeltik a figyelmüket, de elsősorban magáért tartalomért érkeznek, majd térnek vissza újra és újra. A felhasználói élmény és a tartalom-stratégia első ránézésre távoli területek, valójában mégis kéz a kézben járnak az előbbi cél érdekében - Boros Norbert írása.

HVG Konferencia HVG Konferencia


Hogyan válhat egy jó sztori az üzleti siker kulcsává?
 

Hogyan válhat egy jó sztori az üzleti siker kulcsává?

Sztorikra márpedig szükség van! Milyen egy jó történet és miként lehet word-of-mouth marketingstratégiánk alapköve? Miért fontos, hogy ne csak sikereinket, de félelmeinket és hibáinkat is elmondjuk üzleti partnereinknek, vásárlóinknak? Ezekre a kérdésekre keressük a választ az alábbi írásban.

HVG Konferencia HVG Konferencia

Így ismerhetjük fel az ideális csapatjátékost
 

Így ismerhetjük fel az ideális csapatjátékost

Munkáltatóként és HR-szakemberként egyaránt fontos, hogy olyan embereket válasszunk ki egy új team építésekor (vagy egy már meglévő megújításakor), akik képesek egy közös célért küzdeni: megvan bennük a csapatszellem. De hogyan deríthetjük ki, a jelöltek melyikéből válhat a legjobb csapattag? – Horváth Gábor írása.

HVG Konferencia HVG Konferencia


Hogyan lesz az IT-büdzséből marketing büdzsé?
 

Hogyan lesz az IT-büdzséből marketing büdzsé?

Az adatok elemzése versenyelőnyt jelent, az IT-büdzsék áramlása a marketing felé tart, adatvédelmi szempontból pedig óriási különbség van felhő és felhő között. Grósz Judittal, a Microsoft marketing- és operatív igazgatójával a digitális világról és a vele járó változásokról beszélgettünk.

HVG Konferencia HVG Konferencia